Problemy komunikacyjne SKM

Posted by in Przymorze

Tak się złożyło, że w minionym tygodniu musiałem korzystać z usług SKM. Tak, podczas zamieszania spowodowanego remontem peronów we Wrzeszczu i na Żabiance. Podobno tydzień wcześniej było jeszcze gorzej, ale nie w tym rzecz – grunt, że było niezbyt wesoło. Pierwszy przykład z brzegu pokazuje, że podstawowym problemem SKM podczas tego remontu jest komunikacja – ale nie między przystankami, a z pasażerem.

Na Przymorzu pojawia się (już spóźniona) kolejka w stronę Gdyni. Wsiadam, jadę – w Oliwie pociąg kończy bieg, o czym nikt mnie na Przymorzu nie poinformował. Wysiadam, czekam na kolejkę do Gdyni – a ta kolejka, którą przyjechałem (nazwijmy ją kolejką A) czeka. Po chwili pojawia się komunikat z megafonu “Kolejka w stronę Gdańska odjedzie z toru 501”. Ki czort? Który to tor? Kiedyś numery torów wyświetlano na tablicach, ale akurat teraz… tablice nie działają. No nic, oczekiwanie się przedłuża. Po jakimś czasie pojawia się komunikat o kolejce do Gdańska na torze 502. No to dopiero ciekawostka… Ani słowa o kolejce do Gdyni, na którą czekam, a która już ma kilka minut spóźnienia.

Po kilku (kilkunastu?) minutach kolejka A otwiera drzwi. Osoby wybierające się do Gdańska wsiadają. Ale kolejka A stoi i jakby na coś czekała. I owszem – na drugi tor wtacza się kolejka z Gdyni (nazwijmy ja kolejką B). Ludzie z kolejki A wysiadają, chcą biec do kolejki B. Gdy już prawie dobiegają do niej, słyszą syk  zamykanych drzwi…kolejki A, która wesoło rusza w stronę Gdańska. Kolejka B stoi. Po kilku minutach i ona odjedzie do Gdańska. I dopiero wtedy na peronie pojawi się kolejka do Gdyni.

Czy Wy też widzicie, że zawiodło tu przekazywanie podstawowych informacji pasażerom? Oczywiście, można zapewne tak to zgrać, aby kolejki nie odjeżdżały do Gdańska w równie bezsensowny sposób, ale to są kwestie techniczne. Z nimi czasami się nie wygra. Powiadamianie pasażerów to najprostszy i najskuteczniejszy sposób na radzenie sobie z tego typu kryzysami. A SKM jest tu w o niebo lepszej sytuacji niż ZTM, bo ma megafony na każdym peronie. Tylko korzystać.

Kliknij i przekaż dalejShare on FacebookTweet about this on Twitter