Zalety jeżdżenia SKM

Posted by in Inne

20140421_144300

Nawet nie będę udawał, że często jeżdżę naszym naziemnym metrem. Do pracy dojeżdżam inaczej, a w Gdyni bywam dość rzadko. Ale uważam, że to rewelacyjny środek transportu (oczywiście, ma swoje minusy, jak każdy transport zbiorowy) i inne miasta mogą nam go tylko zazdrościć.

Szkoda, że mojego zachwytu SKM nie podziela wielu mieszkańców Trójmiasta, którzy mogliby nią podróżować, ale zamiast tego wolą stać w korku. Najwyraźniej do nich skierowana jest kampania reklamowa, jaką w miniony weekend zaobserwowałem w jednej z kolejek.

Na plakatach przedstawiono wszelkie zalety z jeżdżenia kolejką. Na przykład to, że kolejka ma „zielone światło” przez większość swojej trasy. W przeciwieństwie do samochodu, który rzadko kiedy łapie zieloną falę (i żaden Tristar tu nie pomoże). Ale także w kolejce można bez obaw porozmawiać przez telefon. Żaden policjant nie będzie chciał nam wlepić mandatu za to, że jedziemy i rozmawiamy.

20140421_144226

Wszystko pięknie, ale jak to hasło ma się do przesłania z innego plakatu – gdzie jest mowa o nieprzeszkadzaniu innym?

20140421_144244

Jak często zdarza Wam się spotkać kogoś, kto rozmawia przez telefon w taki sposób, aby nie być ani trochę uciążliwym dla współpasażerów? A jak często jest to ktoś wrzeszczący na całe gardło – bo kolejka strasznie hałasuje? Ale, jak widać, rozmawianie przez telefon w SKM to przejaw wolności. Niestety, w Polsce mamy nader często wolność źle pojmowaną. A kultura rozmów przez komórkę, w przeciwieństwie do samych komórek, niespecjalnie się u nas przyjęła.

Może pora przeszczepić z tokijskiego metra następujące rozwiązanie – w pociągach umieścić plansze z prośbą o powstrzymanie się od rozmów telefonicznych. A w pobliżu tzw. miejsc uprzywilejowanych zakazać ich zupełnie.

I jeszcze jedna refleksja – czy takie plakaty nie powinny wisieć wszędzie, tylko nie w SKM? Jeśli ktoś już jedzie kolejką, to zapewne może samodzielnie docenić te wszystkie zalety. Co innego ludzie tkwiący w samochodach – im trzeba te plusy pokazać.

Ale może ktoś w marketingu SKM nie chce być nachalny…

Kliknij i przekaż dalejShare on FacebookTweet about this on Twitter